måndag 15 mars 2010

Vadå flytta dig? Det här e´min soffa!!


Denna veckan har jag äntligen blivit stor. Visst, matte tyckte att jag var sen med att lyfta på benet. Men stå där och vingla på ett ben som en fyllehund?
Det är under min värdighet. Så jag har väntat tills min enbensbalans e´ 100 %.
Men inte hade jag väntat mig så mycket applåder? Jag menar, jag kissade ju bara!
Sen har jag en hemlis som jag har lovat matte att inte berätta för någon....(Sa jag något om att skriva?)
Jag vann tovkriget!!
Matte gav upp, rullade ner rullgardinerna, plockade fram saxen och började KLIPPA!
Efter en veckas krig med tonårsfinnen Herman så lovade jag att lägga mig på rygg så att hon kunde klippa bort tovorna på magen. Bara inte kammen kom fram igen.
Jahooo, första slaget vunnet! (näst efter slaget om soffan.)

9 kommentarer:

  1. Heja Herman!! 2-0 till dej./Victor.

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha...du är för cool herman :)

    SvaraRadera
  3. Lovar att jag inte läste det om saxen hihi.
    Men stora killen lyfta på benet det läste jag klart man inte ska göra det för än man gör det med stil och elegans.

    SvaraRadera
  4. Tihi, här kommer saxen fram lite för ofta också...

    SvaraRadera
  5. Ibland är det enklare med saxen! Tack för kommentaren i vår blogg =)

    SvaraRadera
  6. En superskön bild på godingen Herman!!!

    SvaraRadera
  7. Nej men Herman då....vad kommer här näst ; )
    Bra ändå att ni kan komma fram till lösningar : )
    Hälsningar Elon

    SvaraRadera
  8. Grattis till första lyftet! Nu är han stora killen! Ja, saxen är man ju sugen att ta till ibland...

    SvaraRadera
  9. Hej igen, Monica! Nannas overall är en ofodrad allväderoverall från Hurtta. Köpte den på postorder och just denna modellen var inte avsedd för cockrar. Muddarna var för trånga. Så jag fick klippa bort dem och sy på nya muddar i fleece... Men det finns liknande som är bra för cockrar.

    SvaraRadera