måndag 30 augusti 2010

Herman is back


Matte ska till Kina igen och jag har bestämt mig för att följa med.
Tänkte börja gräva redan nu!

Äntligen har jag lyckats övertala matte att hjälpa mig med min blogg.
Hon har aldrig tid när jag frågar henne.
Vad har hänt i mitt hundliv sedan sist när jag lekte "Karlsson på taket"
Jag har börjat på en ny kurs som heter "Vardagskoll"
Det finns visst en elak man vid namn JEPPE som den här killen har tagit efter.
INGET GODIS!!!!!!!!
Bara beröm! Visst älskar jag när matte berömmer mig, men någon läcker liten köttbulle eller en dammtorr leversnitt är aldrig fel!?
Nå, killen e´stentuff! Både matte och jag darrar. Jag försöker hjälpa matte så gott det går, så att hon inte ska få en utskällning av den där Clint Eastwoodtypen.
Vidare har matte anmält oss till TVÅ utställningar. Men hallo, vi hade faktiskt bara pratat om en i Helsinborg. Så går hon och anmäler mig till en till i Hässleholm när jag ligger och sover! Man kan väl ha en öppen dialog!? Vi är väl två om det?
Dags att sluta...... matte gapar något om att hon ska upp tidigt imorgon. Och?

10 kommentarer:

  1. Helknasig kurs om du frågar oss!
    Skönt dock att du verkar hålla dig till marken nu:)
    Och utställningar kanske kan vara kul? Det brukar väl vara många hundar där om inte annat!
    Pussar!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  2. Kul att höra ifrån dig igen.
    Vi har saknat dina hyss och så klart dig också väldigt mycket.
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  3. Klart man ska ha "mellor" i massor. Du skulle träna för vår instruktör Mona, hon förespråkar godis och lek som belöning. Och det gillar jag helt klart/ SWEA

    SvaraRadera
  4. Vilken tråkig instruktör!
    Lite får man ju ha!
    Men har hört talas om att det finns flera sådana.
    Min husses storebror är en sådan han e en sådan där schäferhundförare de har 2 stycken de e stora som höghus och ser ut som vargar.
    Ja då ses vi i Hässleholm min matte har också anmält mig ditt.
    Tass & Vov Ricco & Towe

    SvaraRadera
  5. Du får fjäska med matte så du får lite godis när ni kommer hem från krsen istället!
    -Håller tassarna för dej på utställningarna!
    Nanna & Leia

    SvaraRadera
  6. Fyyy vilken hemsk gubbe....inget för mig...Godis é mitt liv :) Kul att du är tillbaka igen...saknat dig kära bror :) Ses på Sofiero :)

    SvaraRadera
  7. Trist kurs hörru! Jag ska också till Sofiero, så vi ses där storbrorsan/Victor

    SvaraRadera
  8. Du får väl skämma bort matte lite, vad gör man inte för lite mat, mys och promenader ?
    /Elon

    SvaraRadera
  9. Kul att höra från er igen! Förstår att kursen inte är så poppis när man inte får något godis!
    Vi ses i Sofiero!

    SvaraRadera
  10. Inget godis?????????????? Caspian är förfärad skulle han gå miste om falukorven på sin kurs då hade han gått i strejk påstår han=) Ses på söndag! Kram

    SvaraRadera